2012. október 17., szerda

Rizses-tökös-birsalmás quiche

Na ilyet ömlesztést is ritkán csinálok. Pedig lehetne. Maradék mindig van.

Egy régi kolléganőmtől tanultam quiche-t csinálni. Mert az úgy volt, hogy a munkahelyünkön volt konyha, és szabad volt bárkinek főznie a 4-5 fős gárdára. Sőt, javallott volt. Arra most nem emlékszem, hogy heti vagy havi váltásban míveltük-e ezt. Tán inkább havi... Szóval egy reggel megjelent a kolléganőm egy csomag liszttel, 2 kockamargarinnal, egy kilós mexikói salátaalappal, meg egy doboz főzőtejszínnel, és közölte, ma "Kis"-t fog készíteni. Mi csak pillogtunk, és vihogtunk, hogy az a "kis" elég kis lesz-e vagy elég "nagy" nekünk, majd gondolatban készülni kezdtünk egy külsős ebédidőre. Aztán amikor nekiállt tésztát gyúrni, és közben elmesélni, hogy szállodás múltjából jön ez a francia étel, az ottani séf tarsolyából, na, akkor nagyon figyeltünk. Amikor a nagy tepsit kitöltötte szépen a tésztával, akkor már megnyugodtunk. Végül befaltuk a csodát, és azóta repertoárom része. Némileg hagyományosabb töltelékkel (cukkinis-tökös pl.) készítem, mint ez a mostani..

Most úgy álltak a csillagok, hogy kissé túlméretezett adagom lett tejberizsből.

 
Valamint kaptam birsalmát. Volt sütőtököm is. Megsütve és el nem fogyasztva persze. A birsalmát megfőztem kuktában, hogy puhuljon. Utána pucoltam, aprítottam - bele a turmixgépbe. Mellédobtam a héjától mentesített tököt is, majd némi cukrot, egy löttyintésnyi citromlevet és egy nyelet főzőrumot. (Ezek a tuti mértékegységek, hm??)


Aztán összegyúrtam a tésztát. Egy rész liszt (pl. 20 dkg), 0,5 rész margarin (pl. 10 dkg), kis langyos víz, só. Kellemesen gyúrható állagú tésztát kell kapnunk. Ilyet:


Kinyújtom, és egy kivajazott tepsit kibélelek vele úgy, hogy a tepsi oldalán is bőven legyen belőle. Nem kell visszahajtani rá, de legyen belőle oldala a quiche-nek.



Nu, eztán jön bele a töltelék. (Zöldséges változatnál úgy szoktam, hogy előbb hagymán-fokhagymán összerottyantom a zöldséget, megfűszerezem, majd főzőtejszínnel elkeverem. Ezt a kulimászt öntöm bele a tésztába.) Most azonban először a tejberizs érkezett, tetejére pedig a birsalmás-tökös massza. Előmelegített sütőben szerintem 30-40 perc alatt készresül. Nem meglepő, hogy már a tepsiből megindul a kóstolgatás:






A quiche tésztája tehát pofonegyszerű és gyors; és nem mellesleg tölthető mindennel ami eszünkbe jut: sósan és édesen is zseniális.
Itt rengeteg változatot találhattok belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...